Kurser

Online kursus – IT-Pædagogisk tænketank

– Innovative pædagogiske praksisser for lærerteams

Hvad kan du lære?

  • Har du lyst til, at det bliver lettere for dig at anvende forskellige former for teknologi i din undervisning?
  • Har du lyst til, at få nye redskaber til at diskutere innovativ pædagogik og undervisning i dit lærerteam?
  • Vil du på en nem måde kunne skabe struktureret udvikling af dine gode ideer og have ideer til, hvordan I kan skabe en fælles idebank på din skole?
  • Har du lyst til at mødes online og deltage i 6 x 2 timers undervisning, diskussion, udvikling og bagefter have redskaber til at forny din egen og skolens undervisning?

IT-pædagogisk tænketank

Digital and Creative Learning Lab tilbyder en ny samarbejdsmetode: IT-pædagogisk tænketank, der særligt fokuserer på innovative pædagogiske tilgange til implementering af læringsteknologi for lærerteams. 

I IT-pædagogisk tænketank bliver du undervist, så du kommer til at mestre metoder og strukturer til at innovere din undervisningspraksis i lærerteams. Du får redskaber og metoder, så du selv kan skabe innovation og forandring af din undervisning, og kan skabe nye motiverende måder at undervise på, med det formål at du får mere motiverede og engagerede elever/studerende, der af samme grund lærer mere.  

Et traditionelt læringsteknologikursus? – Nej!

I modsætning til mere traditionelle læringsteknologikurser, hvor man lærer at anvende en specifik teknologi, tager dette kursus udgangspunkt i den enkelte undervisers ønsker og behov ift. udvikling af egen undervisning, når det gælder brug af læringsteknologi.

Målet er, at metoden er implementeret i egen praksis, når kurset er slut, og at man har redskaberne til at “kunne selv”, når kurset ender.

Virker det?

Metoden er udviklet i et PhD-projekt i samarbejde med undervisere. Undervisere fra dette projekt arbejdede i et læringsteknologitungt arbejdsmiljø, og fik med denne nye strukturerede samarbejdsform, redskaber til kontinuerligt at forny deres undervisning og fandt på nye kreative og interessante undervisningsformer, som motiverede deres elever til at lære. Se bl.a. citaterne herunder.

Hvordan deltager jeg?

Undervisningen foregår online, over videokonference. Du deltager på et hold sammen med andre undervisere. Vi mødes i 5-6 sessioner af 2 timer, og du skal forvente at arbejde 1-2 timer imellem hver undervisningsgang. Undervisningsmaterialer vil være tilgængelige på en online platform.

Plan og læringsmål for kurset.

Har du lyst til at læse om et eksempel på undervisere, der har arbejdet med IT-Pædagogisk Tænketank så tag et kig på denne side: IT-Pædagogisk Tænketank.

Er du interesseret? Kontakt mig på mail eller ved hjælp af kontaktformularen

Det innovative pædagogiske team indtager galaksen”. IT-pædagogisk tænketank kan bruges til alting: De kompetencer I har udviklet, kan blive ved med at vokse, og kan bruges til alt muligt forskelligt. Den eneste forhindring er, at vi har 24 timer i døgnet, og at I også skal undervise […]. De evner, I har udviklet, vil række langt ind i de mange opgaver, vi har som en del af vores fokusområder i vores strategier for undervisningen. I er kommet med nye forslag til stort set alt!” (Daglig leder af HF-afdeling på VUC Storstrøm)

Hvis vores skole ønsker at være en af de bedste uddannelsescentre i landet, er det her bestemt en måde at gøre det på. – Men det kræver også ledelsens opbakning. (Lærer uddannet efter den innovative pædagogisk team metode).

IT-Pædagogisk Tænke Tank_CLWeitze
IT-Pædagogisk Tænketank (CL.Weitze)