– Innovative pædagogiske praksisser med særligt fokus på brug af teknologi
Start: Kommer snart
Undervisningsdage: Kommer snart.
Pris: kr. 4.500 pr. deltager.
Holdene oprettes, når der er 5 deltagere eller flere. Max 30 deltagere på hvert hold.
⏱ Kurset starter (kommer snart).
Målet med innovativt pædagogisk samarbejde er udforske ukendte retninger og udvikle muligheder ift. at skabe nye måder at undervise på. – Det kan f.eks. være gennem brug af teknologi i undervisningen eller udvikling af andre relevante pædagogiske eller didaktiske områder for dit underviserteam. Det handler ikke om at kende svarene, – det handler om at lære gennem udforskning og ved at eksperimentere i fællesskab.
– Charlotte Lærke Weitze, PhD, leder af Digital and Creative Learning Lab
VIDEOKONFERENCE-BASERET KURSUS – 9 KURSUSGANGE
MATERIALER & CERTIFIKAT
KOLLABORATIV LÆRING
Effektivt teamsamarbejde for undervisere handler om meget mere end at indgå praktiske aftaler eller om at være effektiv. De komplekse udfordringer, som man som underviser står med i sin dagligdag, kræver kontinuerlig kompetenceudvikling.
Som underviser og underviserteam skal man konstant navigere mellem de mange udfordringer, bl.a. ift. brug af læringsteknologi.
Det kræver nye måder at samarbejde på.
Samarbejdsformer hvor man kan udnytte underviserteamets forskellige måder at se tingene på, arbejde med teamets styrker, og skabe en fælles kreativ tankegang.
Når du anvender de samarbejdsmetoder, som du introduceres for på kurset, vil du og dit underviserteam få nye muligheder for ikke kun at vælge de traditionelle løsninger, men i stedet hjælpes ad med at udvikle innovativ og motiverende undervisning for jeres elever.
På dette kursus får du den viden, de færdigheder og teknikker, du har brug for til at skabe innovativt pædagogisk teamsamarbejde og dermed frigøre potentialet i et underviserteam.
Du lærer om metoder og teknikker, så I i fællesskab i underviserteamet kan lede hinanden gennem usikkerhed og frem mod nye muligheder ved at skabe rum for sam-innovation, hvor I kan dele og udvikle ideer, skabe nye koncepter, og teste og evaluere nye måder at undervise på i et sikkert rum.
Dette kursus vil hjælpe dig til:
Lektion 1: – første lektion er individuel, foregår online ved at kursisten løser forskellige opgaver i det “virtuelle klasselokale”.
Lektion 2 – 7: Vi mødes online over videokonference kl. 8.20-9.50 på følgende fredage: (kommer snart).
Lektion 8 – 9: Tidspunkterne for lektion 8 og 9 aftales senere med kursisterne.
Målgruppen er undervisere og IT-pædagogiske medarbejdere fra undervisningsinstitutioner, der arbejder med teknologi som en del af den daglige praksis. Tidligere kursister har f.eks. arbejdet på gymnasier, HF, folkeskoler, erhvervsskoler, university colleges eller private skoler.
Tidligere kursister og ledere har sagt følgende om denne måde at samarbejde på:
Hvis vores skole ønsker at være en af de bedste uddannelsescentre i landet, er det her bestemt en måde at gøre det på. – Men det kræver også ledelsens opbakning. (Underviser uddannet efter den innovative pædagogisk team metode).
Det innovative pædagogiske team indtager galaksen”. Denne samarbejdsform kan bruges til alting: De kompetencer I har udviklet, kan blive ved med at vokse, og kan bruges til alt muligt forskelligt. Den eneste forhindring er, at vi har 24 timer i døgnet, og at I også skal undervise […]. De evner, I har udviklet, vil række langt ind i de mange opgaver, vi har som en del af vores fokusområder i vores strategier for undervisningen. I er kommet med nye forslag til stort set alt!” (Daglig leder af HF-afdeling på VUC Storstrøm)
Har du lyst til at læse om et eksempel på undervisere, der har arbejdet med Innovative pædagogiske praksisser for underviserteams sammen med mig, så tag et kig på denne side: IT-Pædagogisk Tænketank.
Charlotte er leder af Digital and Creative Learning Lab og underviser på kurset innovative praksisser for underviserteams. Charlotte har tidligere afholdt kurset på Ålborg Universitet, samt for undervisere fra forskellige uddannelsesinstitutioner i flere sammenhænge. Samarbejdsprincipperne, som ligger som grund for kurset, er et resultat af Charlottes PhD projekt, og er udviklet i samarbejde med undervisere. Charlotte har skrevet flere forskningsartikler om denne samarbejdsform for undervisere.
Inden Charlotte startede Digital & Creative Learning Lab, var hun ansat som adjunkt på hhv. DTU og Ålborg Universiteter. Charlotte har 5 års undervisningserfaring fra universitetet. Charlotte har en PhD i IT og læringsdesign, og samarbejder bl.a. med forskere fra London Knowledge Lab, fra UCL. Charlottes tilgang til arbejdet med læringsteknologi er, at det skal være motiverende, sjovt og effektivt for både undervisere og elever/studerende at arbejde med læringsteknologi.
Du er meget velkommen til at kontakte mig, hvis du ønsker at høre mere om kurset. Gå til “Kontakt” og skriv en besked eller send mig en mail på info@dcll.dk, og fortæl mig, hvornår du kan ringes op.